Vesna Tomljenović Čičak panelistica na Okruglom stolu o financijskoj pismenosti

21.03.2016

Obilježavanje formalnoga kraja European Money Weeka (Europskoga tjedna novca).

 

Vesna Tomljenović Čičak, članica Uprave Raiffeisen Investa, sudjelovala je u obilježavanju formalnoga kraja European Money Weeka (Europskoga tjedna novca), čije su aktivnosti drugu godinu za redom organizirane u Hrvatskoj, prisustvovanjem na Okruglom stolu „Financijska pismenost u hrvatskim školama“.

Uvod u panel diskusiju je bio u obliku prezentacije rezultata istraživanja „Mjerenje financijske pismenosti i financijske uključenosti u Hrvatskoj“, koje je predstavila Silvana Božić, članica Upravnog vijeća HANFA-e. Također, prezentiran je i značaj financijske pismenosti i aktivnosti koje se poduzimaju, kako bi se svijest o važnosti upravljanja osobnim financijama podigla na višu razinu.

Na održanom Okruglom stolu, sudionici su iznijeli stavove i mišljenja na temu panela, te su predstavljena potencijalna rješenja za podizanje svijesti o financijskoj pismenosti, koja je već duži niz godina prepreka unutar hrvatskoga obrazovnog sustava, ali i društva u cjelini. Zaključci koji su doneseni, poslužili su i kao uvod u panel raspravu, u kojoj su sudjelovali: Vesna Tomljenović Čičak (Raiffeisen Invest), Mara Plaza Leutar (MZOS), Mila Jelavić (GU za obrazovanje, kulturu i sport), Ana Naletilić (Predstavnica ravnatelja srednjih škola), Marijan Kralj (Croatia Osiguranje) i Igor Pureta (GRAWE), Dario Gabrić (ERSTE), Željana Marović (HYPO), Luka Bogdan (Institut za stručno usavršavanje mladih) te Josip Šarić (N1) kao moderator panela.

Vesna Tomljenović Čičak ovom je prilikom istaknula: „Prema rezultatima posljednjeg istraživanja OECD-a, znanje mladih o financijama, odnosno financijska pismenost je na vrlo niskoj razini, ne samo u Hrvatskoj već i u Europi. Pozdravljam odluku nadležnih institucija za uključenjem u ovaj iznimno važan projekt. Obrazovanje mladih zahtjeva puni kapacitet institucija, a to uključuje i intenzivniju edukaciju mladih o financijskim uslugama koje su trenutno dostupne na tržištu. Internetsko poslovanje je danas sve više prisutno jer nam dolaze digitalne generacije te je stoga iznimno važno da ih na vrijeme educiramo
o svim mogućnostima i potencijalnim rizicima pojedinih financijskih usluga koje su im dostupne, sada već „na dlanu“.

Iz pozicije fondova, mi za sada i dalje volimo klijente usmjeriti na poslovnice, upravo iz razloga što se radi o složenijim proizvodima, koji zahtijevaju osobni pristup i komunikaciju prema klijentu. Upravo iz toga razloga smatram da bi financijska pismenost svakako trebala biti dio svakoga školskoga curriculuma“.

Svrha Europskoga tjedna novca je podizanje svijesti o financijskom opismenjavanju mladih Europe. Projekt je podržan od strane: Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta, Ministarstva financija, Ministarstva gospodarstva, Hrvatske narodne banke, Hrvatske udruge banaka, Hrvatskog ured za osiguranje, HANFA-e, Hrvatske udruge poslodavaca, Hrvatske gospodarske komore, Udruge društava za upravljanje mirovinskim fondovima i mirovinskih osiguravajućih društava i Zagrebačke burze.